středa 28. října 2009

Oko, ucho, obraz, fascinace




To je hrozný, jak se autor musí inspirovat, i když nechce. Náhodou si poslechnete na You Tube nějaké oblíbené operní árie, uvidíte tam urostlou divu s neuvěřitelným hlasem, se zamotanou hlavou si vygoooglujete nějaké informace a padnete na ty "bondovské" fotky -- a už vás ta ženská má, aniž by věděla o vaší existenci. A vy, ač už máte svoji femme fatale pro právě psanou knihu rozmyšlenou, to musíte přehodnotit a překopat a přemyslet zápletku, protože jediný způsob, jak se dostat Elině pod... ehm, pod virtuální pixelovou slupku, je učinit z ní jednu z postav onoho příběhu, i kdyby to neměla být ona, ale pouze její obraz, který tam bude hejbat figurkama a způsobovat lokálná tornáda. Ale, milý deníčku, upřímně řečeno bych byl radši, kdyby mě to pominutí opustilo a já se mohl vrátit k původnímu konceptu a nenechat si takhle rozrušovat svůj smyšlený svět vetřeleckými valkýrami odněkud z Pobaltí.

16 komentářů:

  1. Nesmíte si nechat unést přemedializovaným světem.Nechci číst o žádné operní zpěvačce :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Chápu, ale nakonec takový Tajemný hrad v Karpatech je taky, aspoň zčáti, o jedné operní pěvkyni, a jaké je to čtení. Chci říct, že cesty inspirace jsou nevyzpytatelné.

    OdpovědětVymazat
  3. Femme fatale je pěkná, to ano. Ale mě by zajímalo, odkud je ten první obrázek.

    OdpovědětVymazat
  4. Elina vypadá jako nějaká akční hrdinka z amerických akčních filmů. To se k houbičkám asi hodit nebude, ale člověk nikdy neví

    OdpovědětVymazat
  5. mne se nahodou libi a moc, asi mam tak trochu Milosuv vkus, to bude tim, ze ho uz docela dlouho ctu, ne? :-)hlavne odted uz ji tam budu vzdycky videt, ikdyby sis za mesic, Milosi, vyhlidl jinou :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ba ne, nevyhlídnu. Zkus si ji poslechnout na You Tube, třeba Habaneru z Bizetovy Carmen nebo nějaký duet s Netrebkovou, třeba Delibese. Do tý knížky tohle budu těžko dostávat, chjo...

    OdpovědětVymazat
  7. A co do knížky přidat nějakou "vsuvku" v podobě nějaké cesty nebo nechtěné návštěvy divadla?

    OdpovědětVymazat
  8. a nebo primo pridat nejakeho fantoma opery, uaaa :-))

    OdpovědětVymazat
  9. třeba takovýho, co neumí zpívat:-)

    Můžeme vyhlásit soutěž, kdo vymyslí nejlepší zápletku s Elinou do Milošova románu

    OdpovědětVymazat
  10. Ha ha, nejnápaditější soutěžící by pak dostali výtisk zdarma, třeba. Ne, vážně, já mám tu zápletku docela dobře vymyšlenou, nechte se překvapit. Snad mi zas nekiksne počítač jako teď o víkendu... To si říká o post, možná.

    OdpovědětVymazat
  11. o to jsem na tu knihu ted zvedavejsi. Na kdy se plánuje její vydání?

    OdpovědětVymazat
  12. Já bych to cílil na září příštího roku. Nesmím být líný. Nesmím být líný. Nesmím být líný... Sakra, ta mantra nějak nefunguje. Jsem líný.

    OdpovědětVymazat
  13. V Lysbetove knizce jsem cetla o nasem nevedomi. CLovek si ho ma pry pojmenovat, dat mu predstavu a nejlepe ho zaukolovat a kazdej den mu pred spanim ukol zopakovat. Tak to zkuste Milosi. Treba tu knihu za vas napise nevedomi

    OdpovědětVymazat
  14. O la la, tak s tím já pracuju přímo programově, přestože se to nikdy nedá naprogramovat... Podvědomí je velký spisovatel, jenom je potřeba to ze sebe ve právný čas nějak vydolovat.

    OdpovědětVymazat
  15. jojo, ale ono to někdy nechce, potvora podvědomí. Někdy když potřebuji pomoc, tak volám to své nevědomí a ono nikde. Hm, asi chodí k sousedům na návštěvu, když mě má plný zuby:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Na poslech (i pohled) je valkýra famózní, klobouk dolů. I já mám svoji "Salsu Verde" (přestože tíhnu spíš k "Il Contecantovi"): Kiri Te Kanawa jako Dona Elvíra (Ah! chi mi dice mai...) - husí kůže vyskočí zaručeně. Znala jsem člověka, který ve svém volnu buď poslouchal operu nebo sbíral houby (záleželo jen na momentálním duševním rozpoložení a roční době). Jeho babička za mlada - téměř k nerozeznání od Eliny, "bludička od Vltavy" - přeskočila od původního mezzosopránu rovnou k Libuši. Opera a houby dohromady jdou.

    OdpovědětVymazat